Werkwijze

Het aanschaffen van een haarwerk of pruik is vaak een emotionele gebeurtenis daarom werken wij het liefst op afspraak. Op deze manier kunnen wij de klant ruime aandacht geven met de juiste privacy. Het is verstandig voordat u een afspraak maakt dat u al in het bezit bent van een verwijsbrief van uw huisarts of een aanvraag voor hulpmiddelen vanuit het ziekenhuis.

Als u ten gevolge van een chemotherapie een pruik nodig heeft komt u dan vóór dat u met de kuur begint, zodat we nog van uw eigen haarkleur en model uit kunnen gaan.

We hebben een hele ruime voorraad confectie pruiken. Er zijn echter altijd uitzonderingen, het kan zijn dat we een pruikje moeten bestellen. Dan hebben we de tijd om het bestelde pruikje samen met u te evalueren en hierna te reserveren.

Alle pruiken zijn nog niet behandeld, veelal moet een haarwerk of pruik namelijk nog op maat worden gemaakt en nog gepersonaliseerd worden. 
Met 'gepersonaliseerd' bedoelen we dat we door middel van knippen, omvormen en mogelijk het bijknopen van andere kleuren het haarwerk of de pruik zo dichtmogelijk bij uw oorspronkelijke haardracht proberen te krijgen. Dit gebeurt als u er aan toe bent.
Tijdens het personaliseren van uw haarstuk of pruik wordt u alles verteld over het dragen van het haarwerk, het onderhoud en wat u er wel en niet mee kunt doen. Hierover krijgt u ook informatie mee naar huis. Na enige tijd wordt er door ons contact opgenomen of alles naar wens is en er geen problemen zijn.

Bent u niet in staat om naar onze vestiging te komen bieden wij de service u op te halen en weer weg te brengen .
Als dit ook niet gaat kunnen we ook bij u aan huis komen.

In het kort van afspraak tot service:

  • Afspraak
  • Kennismaking, probleem bespreken, informatie over verschillende haarwerken of pruiken, model uitzoeken.
  • Reserveren, of bestellen, als het besteld moet worden bellen we voor een nieuwe afspraak om het bestelde haarwerk of pruik samen met u te evalueren.
  • Als u er aan toe bent of uw maatwerk is gearriveerd belt u of in het laatste geval bellen wij voor een nieuwe afspraak
  • Aanleveren van het haarwerk, personaliseren van het haarwerk of de pruik. Tijdens deze afspraak wordt alle informatie gegeven omtrent het dragen van het haarwerk of pruik en het onderhoud hiervan.
  • Service: aanpassen van de pasvorm of het model, reparaties, bijknopen, klachtenbehandeling.
  • Nazorg: Feedback door nabellen. Haarwerk wassen en modelleren, tegen vergoeding